Coilovers (coilover suspension) - Forum HotHatches
Random logo image... Refresh for more!

Bine ai venit vizitatorule. Te rugam sa alegi una din optiunile de mai jos:
( AUTENTIFICARE | INREGISTRARE )


Collapse

> Forum HotHatches Information

Latest News And Announcements!
Latest News
Avem stickere facute, gasiti la Bambu!
Gasiti mai multe detalii despre stickere Hot Hatches aici!
Daca aveti probleme cu inregistrarea , dati un mail la iancu_florin2005@yahoo.com!
Announcements
Pentru a afisa un film de pe youtube trebuie sa dati click pe "Adauga:YouTube" care e in stanga jos,iar in text puneti tot ce vine dupa "v=" in link.
Daca un post nu este acolo unde il stiati inseamna ca era offtopic si este in Chat room HotHatches
6 Pagini V   1 2 3 > »   
Reply to this topicStart new topic
Coilovers (coilover suspension), High Performace Suspension
Nicky
mesaj Jul 7 2009, 01:04 PM
Trimis la #1


Stage 5
*****

Grup: Senior Member
Postari: 766
Inregistrat pe: 15-May 09
Din: Dublin vs. Bucharest
Membrul Nr.: 24
Masina Personala:Seat Cupra '09



Initiez acest topic pentru a da posibilitatea celor care folosesc astefel de suspensii sa ne impartaseasca impresiile sau pentru cine se gandeste sa foloseasca vreodata coilovers, drept tutorial / ghid.

Incep eu (IMG:style_emoticons/default/biggrin.gif)

Introducere

Pentru aceia dintre voi care nu sunt familiarizati cu termenul, coilover reprezinta o piesa folosita pentru suspensiile masinilor. De obicei, arcurile si amotizoarele (telescoapele) sunt module separate. Cand vorbim despre coilovers, aceste doua module (arc + amortizor) sunt unite intr-un singur dispozitiv inainte de montarea pe masina si in momentul in care amortizorul (sa zicem) are probleme, se vor schimba cu totul (arc+amortizor) si nu doar amortizorul (ca in cazul majoritatii echipamentelor OEM).


Coilovers vs. Suspensie traditionala


Marele avantaj al folosirii coilovers este acela ca acest sistem realizeaza o amortizare fara solicitari torsionale. Tolerantele sistemelor normale de suspensie (OEM) sunt un pic mai mari decat cele ale coilovers, in primul caz putand aparea mici dezechilibre la nivelul suspensiei.
Comportamentul masinii la viraje, la franare si la demaraj este clar imbunatatit. Schimbarile bruste de directie nu vor mai fi la fel de problematice. Asigura downforce rotilor si le tine in contact cu asfaltul pentru a asigura manevrabilitate ridicata.

Exemplu de coilovers
(IMG:http://img30.imageshack.us/img30/3293/37755168.th.jpg) x (IMG:http://img39.imageshack.us/img39/2227/70320017.th.jpg)


Sfaturi


Foarte important, cand comandati coilovers, fiti siguri ca furnizati informatii exacte legate de modelul masinii, anul de fabricatie etc. De notat, gamba amortizorului pentru Leon Cupra Mk2 (1P) are dimensiunea de 55mm (la fel Audi S3), in timp ce pentru Leon 1P este de 50mm. Cel mai bine este sa mergeti la sigur, cu datele din certificatul de inmatriculare si pe baza cataloagelor, sa va fie identificata seria de produs compatibil cu masina voastra. Ar fi bine sa va si informati in prealabil asupra produselor pe care urmeaza sa le achizitionati (review-uri, reader's rides, forumuri de specialitate, analize cost-peformante etc.)
Unii producatori au 2-3 produse identice, proiectate pentru incarcari diferite pe axe (incarcarile pe axe sunt date in talonul masinii). Recomand sa nu alegeti cele mai rigide amortizoare, decat daca incarcarea masinii pe axe impune acest lucru.


Alegerea mea


Majoritatea modificarilor masinii sunt rezultatul recomandarilor lui Vlad (sfigmo).

Initial, am vrut sa achizitionez Bilstein B16 "PSS9" (aprox. 1,450 Euro) cunoscute pentru performantele lor si pentru posibilitatea de reglare atat a inaltimii, cat si a duritatii pe diferite trepte de reglaj. O alta optiune de luat in calcul ar fi, din punctul meu de vedere KW Variant 3 (1,450 Euro). Pentru ca Bilstein m-au tot amanat cateva luni bune, cat si din motive financiare, am decis sa merg pe varianta Eibach Pro Street S (1,000 Euro).

(IMG:http://img5.imageshack.us/img5/3677/88218434.th.jpg)


Intervalul de reglaj (coborare garda la sol a masinii) pentru Eibach Pro Street S este (35...65mm).
Acest interval este raportat la garda la sol initiala (masina stock) si se traduce in felul urmator: prin simpla instalare a suspensiei coilover, masina "pierde" 35mm din garda la sol intitiala. Asadar, cu suspensiile reglate la maxim (alungire maxima), masina este lasata cu 35mm, modificare putand fi realizata pana la max. 65mm (maximum de comprimare). Din motive de securitate (drumurile din Romania, eventuale iesiri la munte / zone neasfaltate etc.), nu am dus masina la limita minima de garda la sol (i.e. -65mm).

In materie de performante, cu cat o masina este mai aproape de pamant, cu atat ea devine mai stabila. Centrul de greutate al masinii mai aproape de pamant - inseamna un comportament imbunatatit la viraje / serpentine / accelerare / franare al masinii si un drum mai lin pentru pasageri. Ceea ce s-ar putea sa compenseze in mod usor neplacut drumul cel lin al pasagerilor este faptul ca suspensiile de tip coilover sunt mai rigide decat cele OEM (disconfortul este resimtit in special la drumurile din Romania, din pacate).


Fotografii (garda la sol redusa - Coilovers installed)


O sa incerc sa schimb in viitor aceste poze cu unele facute pe asfalt, ca sa va dati seama de lowering (coborarea gardei la sol).

(IMG:http://img3.imageshack.us/img3/7928/89758160.th.jpg) x (IMG:http://img15.imageshack.us/img15/3/64443761.th.jpg) vs. initial (IMG:http://img193.imageshack.us/img193/295/46395484.th.jpg)


Alti producatori de Coilover Kits

Avo, Cobra, Gaz, Gmax, H&R, Koni, Pi, Spax, Vmax, Weitek etc.


--------------------
KIP - the Orange Cupra 2.0 RS 2+
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bebe
mesaj Jul 7 2009, 05:07 PM
Trimis la #2


Stage 5
*****

Grup: Senior Member
Postari: 590
Inregistrat pe: 15-May 09
Din: Arad
Membrul Nr.: 20
Masina Personala:Seat Leon Cupra



D2 (IMG:style_emoticons/default/tongue.gif)

Nicky, tu asa lucrezi? (IMG:style_emoticons/default/laugh.gif)


--------------------
'09 Seat Leon Cupra 2.0 TFSI REVO Technik 2+
'06 Peugeot 206 1.4HDI
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bogdan_wrc
mesaj Jul 7 2009, 06:03 PM
Trimis la #3


Stage 5
*****

Grup: Senior Member
Postari: 2,034
Inregistrat pe: 16-April 09
Membrul Nr.: 6
Masina Personala:Kart



super multumit si eu de Eibach prostreet S, le-am avut pe golful anterior.
nu sunt cele cu arcuri progresive, cu 2 seturi de arcuri pe fiecare amortizor de pe fata ?(IMG:style_emoticons/default/smile.gif)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Nicky
mesaj Jul 7 2009, 06:19 PM
Trimis la #4


Stage 5
*****

Grup: Senior Member
Postari: 766
Inregistrat pe: 15-May 09
Din: Dublin vs. Bucharest
Membrul Nr.: 24
Masina Personala:Seat Cupra '09



@Bebe - daca vrei sa ai salariu mare (euro/ora efectiv lucrata), asta e solutia. stai degeaba 7 ore si lucrezi una (IMG:style_emoticons/default/biggrin.gif)
@Bogdan - habar n-am, eu nu le-am vazut (IMG:style_emoticons/default/biggrin.gif) le-a instalat brother, eu nu am mai ajuns in tara din Ianuarie (IMG:style_emoticons/default/biggrin.gif)


--------------------
KIP - the Orange Cupra 2.0 RS 2+
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bogdan_wrc
mesaj Jul 7 2009, 06:56 PM
Trimis la #5


Stage 5
*****

Grup: Senior Member
Postari: 2,034
Inregistrat pe: 16-April 09
Membrul Nr.: 6
Masina Personala:Kart



atunci vei fi surprins placut cat de marfa sunt.
(IMG:http://www.iridiumengineering.co.uk/images/pro-street-s.jpg)

http://www.iridiumengineering.co.uk/images/pro-street-s.jpg

primul arc e moale...pt denivelari mici si ala mare e dur..pt tinuta superba pe drum.
sunt lucrate impecabil. (eu le aveam pe toate din aliaj cromat)..singura problema e ca sunt cam sensibile la drumurile noastre, mai auzisem de unele care s-au spart (IMG:style_emoticons/default/sad.gif) dar se repara.
daca am timp o sa caut poze cu Golf meu (tot hot hatch, cat de cat) sa vezi ce frumos se vad montate.

un amanunt ce trebuie avut in vedere cand se pune o suspensie sport. doar D2 din cate stiu eu se comercializeaza si cate un amortizor. daca cumva la eibach se sparge un amortizor, fie se repara (e un mecanic bun de VTM la BV, dar e cam home-made) , fie se cumpara alta suspensie completa (IMG:style_emoticons/default/sad.gif)

Acest mesaj a fost editat de ronnie: Jul 7 2009, 11:22 PM
Motivul editarii: acum poza e vizualizabila+am lasat linkul
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bebe
mesaj Jul 7 2009, 08:08 PM
Trimis la #6


Stage 5
*****

Grup: Senior Member
Postari: 590
Inregistrat pe: 15-May 09
Din: Arad
Membrul Nr.: 20
Masina Personala:Seat Leon Cupra



Solutia este sa le treci in plus la Casco la modificarile ulterioare aduse masinii (IMG:style_emoticons/default/smile.gif) Asa ca daca se rup...si nu se poate cumpara reperul la bucata asiguratorul trebuie sa cumpere tot setul (IMG:style_emoticons/default/tongue.gif)


--------------------
'09 Seat Leon Cupra 2.0 TFSI REVO Technik 2+
'06 Peugeot 206 1.4HDI
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Achim
mesaj Jul 9 2009, 05:57 PM
Trimis la #7


Stage 3
***

Grup: Member
Postari: 209
Inregistrat pe: 20-May 09
Din: Bucuresti
Membrul Nr.: 55
Masina Personala:Honda Civic TypeR EP3



eu am Tein SuperStreet coilovers dupa ce am avut un set de arcuri ProFlex extrem de agresive (le regasiti pe masina lui Corse) si diferenta a fost mare. arcurile actionau f dur pe compresie, dar pe decompresie erau la fel ca si stock, plus ca mai exista sansa sa loveasca amortizorul in capat.

acum am in plan sa trec la Bilstein PS12, care sunt upside-down'uri ... dar am auzit vbe ca fiind asa asezate ar crea ceva mai mult body roll ... cineva pareri ?


--------------------
"8000 rpm! I'm surprised it doesn't come with its own Moon." J.C.
Thank you Soichiro!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Nicky
mesaj Jul 9 2009, 06:42 PM
Trimis la #8


Stage 5
*****

Grup: Senior Member
Postari: 766
Inregistrat pe: 15-May 09
Din: Dublin vs. Bucharest
Membrul Nr.: 24
Masina Personala:Seat Cupra '09



B16 for the win. Cat despre body roll, daca ii pui bare stabi suficient de rigide, nu cred ca trebuie sa te mai ingrijoreze aspectul. Nu cunosc exact.
Exista PS12 sau ai vrut sa zici B12? (alea cu arcuri H&R)


--------------------
KIP - the Orange Cupra 2.0 RS 2+
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Achim
mesaj Jul 9 2009, 06:45 PM
Trimis la #9


Stage 3
***

Grup: Member
Postari: 209
Inregistrat pe: 20-May 09
Din: Bucuresti
Membrul Nr.: 55
Masina Personala:Honda Civic TypeR EP3



cred ca la B12 ma refeream intr-adevar (IMG:style_emoticons/default/biggrin.gif)
B16 nu stiu dak exista pe EP3

eu am deja sway bars H&R (cele mai groase pt EP3) si sunt mega multumit de Tein SuperStreet'uri (acum nu am aproape deloc bodyroll) ... de aia vroiam sa vad dak Bilstein imi va oferi un plus


--------------------
"8000 rpm! I'm surprised it doesn't come with its own Moon." J.C.
Thank you Soichiro!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Nicky
mesaj Jul 9 2009, 07:18 PM
Trimis la #10


Stage 5
*****

Grup: Senior Member
Postari: 766
Inregistrat pe: 15-May 09
Din: Dublin vs. Bucharest
Membrul Nr.: 24
Masina Personala:Seat Cupra '09



nu stiu sa iti spun. eu oricum, am super mare incredere in Bilstein B16 si KW Vers. 3 (am auzit numai de bine, pareri unanime). Bilstein au experienta, eu zic ca e poate cea mai inspirata alegere, incearca si B14, poate gasesti modelul ala.

sfat: scrie direct la fabrica Bilstein de la Sibiu, au preturi bune - de producator. copie talon & e-mail si asteapta raspunsul. zi-le sa iti dea toate optiunile compatibile de la B12 pana la B16.
Nu stiu cum o sa se comporte fata de cele pe care le ai acum (sunt profi si actualele), dar tind sa cred ca Bilstein sunt maestrii suspensiilor coilover.
Sporuri! Tine-ne up2date!


--------------------
KIP - the Orange Cupra 2.0 RS 2+
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sabin
mesaj Jul 9 2009, 07:19 PM
Trimis la #11


Administrator
*****

Grup: Member
Postari: 1,871
Inregistrat pe: 14-February 09
Din: Bucuresti
Membrul Nr.: 1
Masina Personala:Megane RS CUP



Ma doare capul de atatea b-uri (IMG:style_emoticons/default/smile.gif) . Bun topic.


--------------------
Sabin
Administrator HOTHATCHES.RO
Plaisir du conduite extreme



Custom Stage 2 Remap * ITG intake * FORGE Hoses * FORGE Intercooler* Custom 70 mm Straight Pipe Exhaust * Decat 70 mm * NGK Laser Platinum Spark Plugs * Ported Intake / Engine 4 mm * OMP bucket seats

[size=3]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Nicky
mesaj Jul 9 2009, 07:53 PM
Trimis la #12


Stage 5
*****

Grup: Senior Member
Postari: 766
Inregistrat pe: 15-May 09
Din: Dublin vs. Bucharest
Membrul Nr.: 24
Masina Personala:Seat Cupra '09



Achim, vezi ce zice copilul asta, pare mult mai bolnavior decat noi (IMG:style_emoticons/default/huh.gif)

Suspension (My Civic Type-R EP3)

Bilstein B16 PSS9 coilovers
H&R front camber adjusters
Vision Technica rear camber adjusters
JDM rear anti-roll bar
OMP strut brace

Par sa fie compatibile, daca ai buget, go fo it (asigura-te de compatibilitate la Sibiu si ia-le de la ei, daca si pretul e ok)! No regrets!


--------------------
KIP - the Orange Cupra 2.0 RS 2+
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Achim
mesaj Jul 10 2009, 05:18 PM
Trimis la #13


Stage 3
***

Grup: Member
Postari: 209
Inregistrat pe: 20-May 09
Din: Bucuresti
Membrul Nr.: 55
Masina Personala:Honda Civic TypeR EP3



dap... are cam ceea ce trebuie acolo
totusi in afara de front si rear camber adjusters am si eu chestiile alea pe masina, deci momentan o sa raman la Tein SuperStreet ca sunt JDM si sunt ceea ce trebuie (IMG:style_emoticons/default/biggrin.gif)


--------------------
"8000 rpm! I'm surprised it doesn't come with its own Moon." J.C.
Thank you Soichiro!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
grecutzu2005
mesaj Jul 10 2009, 05:23 PM
Trimis la #14


Stage 5
*****

Grup: Senior Member
Postari: 1,195
Inregistrat pe: 25-May 09
Din: Timisoara
Membrul Nr.: 59
Masina Personala:Seat Leon Cupra



eu pe masina am doar arcuri eibach. 20mm fata 30mm spatele. si sta altfel pe viraje. cauciucurile sunt de vina la mine. (IMG:style_emoticons/default/angry.gif)


--------------------
Seat Cupra 2.0 TFSI 240 HP.
Yamaha R6 - 2001
Λέω aυτa κaι είνaι τρελa!
www.JustClassics.ro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bubulutza
mesaj Jul 10 2009, 05:54 PM
Trimis la #15


Stage 3
***

Grup: Member
Postari: 170
Inregistrat pe: 8-July 09
Din: Bucuresti
Membrul Nr.: 175
Masina Personala:Seat Leon FR DSG



foarte interesante informatiile!
intrebare: are cineva puse coilovers pe masina de mai mult timp? drumurile in Romania asa cum ziceati si voi sunt cum sunt...si sunt curioasa cum le simte cineva care merge pe tot felul de drumuri, nu numai DN si Autostrada...desi si acolo e cum e (IMG:style_emoticons/default/sad.gif)
adica: iti da performanta nimic de discutat aici...dar cat are de suferit confortul? (IMG:style_emoticons/default/ohmy.gif)
multumesc!


--------------------
"Viata nu inseamna sa supravietuiesti unei furtuni, ci sa stii sa dansezi in ploaie."
Go to the top of the page
 
+Quote Post
grecutzu2005
mesaj Jul 10 2009, 05:58 PM
Trimis la #16


Stage 5
*****

Grup: Senior Member
Postari: 1,195
Inregistrat pe: 25-May 09
Din: Timisoara
Membrul Nr.: 59
Masina Personala:Seat Leon Cupra



prima saptamana te dor rinichi


--------------------
Seat Cupra 2.0 TFSI 240 HP.
Yamaha R6 - 2001
Λέω aυτa κaι είνaι τρελa!
www.JustClassics.ro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
maryusdanyel
mesaj Jul 10 2009, 06:00 PM
Trimis la #17


Stage 3
***

Grup: Member
Postari: 201
Inregistrat pe: 30-June 09
Membrul Nr.: 154
Masina Personala:Clio 197



Nu pot sa zic decat ca am masina de 6 saptamani si sunt terminat de spate.
Suspensia e KW3 ,dar nu as renunta la ea pt nimic.E senzationala pe curbe.
Mai vb peste 4-5 luni...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bubulutza
mesaj Jul 10 2009, 06:10 PM
Trimis la #18


Stage 3
***

Grup: Member
Postari: 170
Inregistrat pe: 8-July 09
Din: Bucuresti
Membrul Nr.: 175
Masina Personala:Seat Leon FR DSG



@ maryusdanyel - ca bine zici mai vorbim...eu n-am decat suspensia sport din fabrica deocamdata dar....la ce drumuri avem nu mi-as pune nimic mai rigid (IMG:style_emoticons/default/dry.gif)
@ grecutzu2005: si dupa?


--------------------
"Viata nu inseamna sa supravietuiesti unei furtuni, ci sa stii sa dansezi in ploaie."
Go to the top of the page
 
+Quote Post
OvidiuV
mesaj Jul 10 2009, 06:14 PM
Trimis la #19


Stage 3
***

Grup: Member
Postari: 183
Inregistrat pe: 30-June 09
Membrul Nr.: 151
Masina Personala:BMW E92 335i



Eu am de peste un an de zile Bilstein B16 PSS10. Este exceptioanala. Nu as mai conduce cu suspensie stock. Nu va ganditi ca daca ai suspensie gen B16 automat va vor durea rinichii. Chiar daca e tare suspensia este in asa fel gandita incit sa absoarba socurile.
In schimb, comportamentul masinii se schimba radical. Pe un circuit gen Nurburgring nu aveti ce cauta daca nu aveti o suspensie buna.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Achim
mesaj Jul 10 2009, 07:37 PM
Trimis la #20


Stage 3
***

Grup: Member
Postari: 209
Inregistrat pe: 20-May 09
Din: Bucuresti
Membrul Nr.: 55
Masina Personala:Honda Civic TypeR EP3



eu am coilovers de mai bine de 1 an, iar inainte aveam ceva arcuri ProFlex (asa cum am mai zis) extrem de rigide
suspensia completa e mai confortabila decat doar arcuri (IMG:style_emoticons/default/wink.gif)


--------------------
"8000 rpm! I'm surprised it doesn't come with its own Moon." J.C.
Thank you Soichiro!
Go to the top of the page
 
+Quote Post

6 Pagini V   1 2 3 > » 
Reply to this topicStart new topic
1 Utilizator(i) vizualizeaza acest topic (1 Vizitatori si 0 Utilizatori ascunsi)
0 Membrii:

 

Versiunea Lo-Fi Astazi este: 21st December 2024 - 05:35 PM